Alting er tilfældigt siger jeg skråsikkert, Gud spiller jo med terninger, i hvertfald når vi zoomer ind på et billede der er fundamentalt utydeligt, så ja, alting er tilfældigt. Men det skyder hun ned lige så skråsikkert, “der findes ikke tilfældigheder”.
Siden dengang har jeg betragtet, lyttet, smagt, hørt og jeg er nu af den overbevisning at hun har ret.
Nogle lytter med! Er det Universet eller Siri? Det er deterministisk, Einstein havde ret, selv om kvanterevolutionen kun er i sin vorden, findes der ikke tilfældigheder.
