Categories
'i dag' (Danish) Blogs Education/Undervisning Frivillig arbejde Hackers Historier/Stories Humor Kunst Livet Poesi Psykiatri Rewritalize Skrivning Udfordring

Stribebiller

“Beskriv et rum uden at være der”

Det er et ulasteligt 70er stil, orange låger, spisekøkken, timer i indbygningsovnen.

Der er godt nok langt fra bryggersskabet til køkkenet , specielt når man er en stribebille, jeg kan dog godt navigere hastigt, modsat den hær af myretuer der har fundet vej helt udefra til tepotten med 4 spk. sukker.

Gode mennesker der ikke går så meget op wi at leve “spic and spam”, “rev vi marken let”, der er masser af “wienerbrød” tilgængeligt,

Åh den støj, “Nothing commander, except volcanoes” lyder det igen og igen.

Nu slås takten an, den lægges som håndkantslag med 1. sek interval.

Det plejer at signalere at der er noget godt på vej, hvad mon det bliver i dag? Forhåbentlig noget sødt, til mig og mine venner

Fra mit skildpaddesyn er trinnet til bryggerset uendelig højt. SLIDE!, og der er fest i hundemad, ikke den bedste kost for en skildpadde.

Hvordan kommer jeg egentlig op igen? Lige meget der er masser af mad, andre har opdaget det, ja jeg kom med maden og slog lejr med mine venner bag skabet, der levede vi i fred og ro, indtil vi blev opdaget. Ingen kan lide vores slægt, ellers et imponerende hjem vi fik bygget, nå, den der ler sidst ler bedst, efter tredje verdenskrig er der kun os og bjørnedyr tilbage.

Categories
'i dag' (Danish) Blogs Bookmarks Humor Resources Udfordring Undervisning

Anerkendelsesværdigt


neatorama.com 65 Cosplay Pictures From San Diego Comic Con 2013

Forbuddet omfatter som udgangspunkt heller ikke eksempelvis kostumer og masker anvendt i forbindelse med karnevaller, fastelavn, halloween, udklædningsfester, sportsbegivenheder og lignende. Derudover omfatter forbuddet ikke anvendelse af eksempelvis masker og hjelme i forbindelse med jagt, fiskeri, sportsudøvelse og lignende – f.eks. sikkerheds- eller camouflageudstyr – hvis det efter omstændighederne foregår på en sædvanlig og rimelig måde.1

Se også

Referencer

Eksterne henvisninger

Categories
Blogs Bookmarks Computere og Internet Education/Undervisning Hackers Historier/Stories Humor Kim Blog (English) Undervisning

We were warned about the “Crazy Murdering Software Bugs”

Some time ago this comic strip was published

It actually took me some time to figure it out.

The robots are programmed in the programming language C, and the robots went berserk because the engineers simply missed an equal sign in a conditional statement, turning it into an assignment instead of a comparison.

This kind of an error is called a software bug.

Software bugs are very real, and can have have dire consequences, here’s a list of some of the most significant ones. The list includes rocket, airplane and helicopter crashes, patients dying from radiation overdoses and payments ending up in the wrong accounts, so why not crazy murdering robots?

Somewhat alarming, it is possible to make the same mistake in the more modern programming languages, C#, Java and JavaScript that are derived from C, and it makes me wonder why these languages even permit this, and old languages like BASIC and ALGOL never did?

My guess is that it is mostly to maintain compatibility with it’s predecessor C, and that it can be useful in some cases, but I consider it strange and potentially dangerous, and it makes me wonder if current mainstream programming languages, especially those derived directly from C, should be our choice for programming anything.

Exterminators

A redeeming factor, is that for instance the C# development tools warns us about the error, and that the compiler even suggests the correct solution, but it’s still possible to run the program, and make the robot a crazy murdering one.

We were warned about the CrazyMurderingRobots

External links and references

Facebook discussion

Categories
'i dag' (Danish) Blogs Bookmarks Computere og Internet Education/Undervisning Frivillig arbejde Hackers Historier/Stories Humor Livet Open Source Technology Udfordring Undervisning

IRL Klottersanering #wikipedia

Counter Vandalism Unit-en

Almindelige søde, raske danske knægte i S-Toget. En af dem siger, mens han roder med den håndholdte internetterminal, sådan en alle sunde, raske danske drenge har:

Jeg kan lave en wiki for dig, bare skriv noget random shit, alle kan skrive der!

Jeg henvender mig til dem, i det jeg peger på min Wikipedia-sticker der dækker æble-logoet på min laptop, og siger:

Det bliver slettet, der er nogen der overvåger det.

Dreng:

:-O gør du det?

Mig:

Nej, men jeg kender nogen der gør.

#herligt det skal nok få dem til at prøve hårdere på at teste patruljanternes tålmodighed 😀 / :'(, og hvad mon deres forældre siger til at ældre mænd henvender sig til deres drenge, selv om det er for at påpege vandalisme og hærværk.

Categories
Blogs Historier/Stories Humor Kim Blog (English) Livet Music Musik Poesi Udfordring

Kartoffel OG Tomat

I’m gonna take my time
She gon’ get hers before I
I’m gonna take it slow
I’m not gonna rush the stroll

If you don’t know by now
@kim_bach is a freak, freak, freak
I keep the faith with me
Seven days of the week, week, week

And all that we ever do
Is play in the sheets, sheets, sheets
And hack up a site
And go back to sleep, sleep, sleep

Categories
'i dag' (Danish) Blogs Computere og Internet Hackers Historier/Stories Humor Livet Technology Undervisning

Bredbåndsfyr! BRED!båndsfyr! BREDBÅNDSfyr! BREDBÅNDSFYR!

Bredbåndsfyr! BRED!båndsfyr! BREDBÅNDSfyr! BREDBÅNDSFYR!

Bredbåndsfyr: “Antennestik? Hvor vi skal hen har vi ikke brug for antennestik!”

Svar: “Nå! Og hvordan skal jeg så se Tekst TV?” (hvidt flag og håndklæde kastes)

Categories
'i dag' (Danish) Blogs Bookmarks Education/Undervisning Frivillig arbejde Hackers Historier/Stories Humor Resources Udfordring

Jeg er #protestgartner

Jeg er #protestgartner

Som den opmærksomme læser, på Facebook og Twitter, måske erindrer, havde jeg gang i et køkkenhaveprojekt i den have jeg har brugsret til.

Det stoppede ejerforeningen fordi de var bange for at “andre ville gøre det samme” og at det ville resultere i ukrudt.

Lad os bare sige at der skete det at der var “nogle” der “tabte” nogle frø og at jeg mistede motivationen til at passe græsplænen :-).

Bare rolig kære ejerforening, jeg skal nok “rydde op” når denne lille barnlige protest mister min interesse :-), det er om ca. 14 dage.

ps. Salaten er rigtig god og der er også masser af krydderurter, som f.eks. dild. Cikorien har plantet sig selv, og jeg synes den er utrolig smuk, det er imponerende ukrudt.

Categories
'i dag' (Danish) Blogs Bookmarks Computere og Internet Hackers Historier/Stories Humor Resources Technology

Min hobby: “#kliklandmand”

Hand
Free file from pixabay
Der er jo mange, bla Anders Høgh Nissen, der taler om privatliv og at annoncørerer ved alt om os, og det er skam et væsentligt problem.

Jeg tager det stadig ikke særligt alvorligt, selv om jeg nok burde gøre det.

Igen, så tager jeg heller ikke mig selv, eller annoncørerne alvorligt, så her er min hobby:

Jeg er “#kliklandmand”.

Når jeg keder mig og især når jeg får sponsoreret indhold, jeg ikke bryder mig om, på Facebook, trykker jeg på det.

Det betyder at Mark Zuckerberg bliver rigere og idioter der annoncerer på Facebook fattigere. Sådan en slags moderne, nok omvendt, Robin Hood.

Jeg er dog flink og giver som regel annoncørerne et “synes godt om”, det koster dem i øvrigt sikkert ekstra \o/.

Det betyder naturligvis at jeg “synes godt om” rigtig mange underlige ting (977 i alt i skrivende stund) som jeg slet ikke synes om, men mon ikke jeg automatisk bliver sorteret fra i big data algoritmerne som høje og lave karakterer i isdans.

Jeg har i øvrigt haft folk fra Open Knowledge Danmark til at prøve at identificere nogle af mine holdninger udfra min Facebook profil, de var “noget” forvirrede 🙂

Til gengæld er jeg vist ret let at diagnosticere udfra min blog, det er der også nogle der har gjort, men da jeg allerede har en officiel journal og en diagnose, er der faktisk en del forsikringer jeg ikke kan få…

Her har vi “måske” fat i et større privatlivsproblem end reklamer, og det kan du ikke blokere, hvis du ellers ønsker at fortsætte med at være dansk statsborger.

Categories
'i dag' (Danish) Blogs Historier/Stories Humor Livet Manic Panic Music Udfordring

Nøglebrik

“Sorte Limfjordsmagier, klamme Hansi Hinterseer potpourrier og at favne en islandsk vulkan indtaget gennem franske house filtre!!!! puuuuurrrrrfect”

Categories
'i dag' (Danish) Blogs Education/Undervisning Historier/Stories Humor Resources Videnskab

Al-Queda 6.2831853

SJ> Ifølge Venstre så får Pi alt for mange decimaler – Med Venstre ved magten bliver Pi skåret ned til 3.

Kim Bach: Jeg synes bare vi skal indføre base-Pi og kalde det 1. På den anden side er der vist nogle der mener at tallet skulle være 2*Pi, så det bliver NEMT at skrive omkredsen for en cirkel, den bliver bare “r” i base 2*Pi (også kendt som Tau).

SJ> radius =z tykkelse=a volume =Pizza (Pi X z X z X a)

Kim Bach: den bliver så mere kompleks i base 2*Pi Pi*z*z*a/2/Pi=z*z*a/2 hvis vis sætte a/2 = Top så får vi ZZTop eller også er min matematik FCKD.

(ja, ja den er FCKD for z og z og a da skal OGSÅ divderes med 2*Pi eller hvordan er det nu? Vi holder os vist til heltallige baser , eller hvad med Base Al-Queda ren Boko Haram, slut med vestlig viden, løgn, latin og Pi(z)(z)(a) )